Matematika=Razumevanje

matematikaZorana

Lična profesionalna filozofija

 U matematici, kao i u ljubavi najbitnije je razumevanje. Učenje matematike sa razumevanjem pomaže učenicima da brže, lakše i sa radošću savladaju gradivo.  Razumevanje i ljubav prema predmetu može da im pruži stručan, raspoložen, tolerantan nastavnik uz mnoštvo interesantnih zadataka. Želim da moji učenici sa radošću dolaze na časove i da slobodno iskažu svoje mišljenje. Hrabrim ih da se javljaju ne samo kada znaju da reše zadatak nego i kada ga na prvi pogled  ne razumeju. Učim ih da saslušaju, a zatim pitaju šta god im nije jasno. Podstičem ih ih da sami procene koji zadatak mogu da reše. Učim ih da sami osmisle zadatak. Podstičem ih da se uhvate u koštac i sa onim što im se na prvi pogled čini teško. Težim u radu da svaki učenik postigne svoj maksimum. Diferencirani zadaci i individualni rad su skoro na svakom času utvrđivanja.

Trudim se da ih podstaknem da znanja steknu na različite načine.  Novo gradivo često saznaju kroz diskusiju, ali i sami iz udžbenika, putem interneta, video snimka. Na časovima koristim i prezentacije koje najčešće sama pravim. Nastavu držim i u multimedijalnoj učionici gde svaki učenik ima svoj računar. Smatram da korišćenje interneta mnogo pomaže u učenju, informisanju i napredovanju, pa na časovima ličnim primerom podstičem učenike da se koriste internetom na pravi način.

Trudim se da znanje matematike prepoznaju kao pomoć u objašnjenju i razumevanju mnogih situacija u životu.

Nesebično pružam svoje znanje učenicima, ali i svojim kolegama. Volim da kritički razgovaramo i timski radimo. Realizujem časove u saradnji sa kolegama matematičarima, ali i sa nastavnicima drugih predmeta. Sa željom da pomognem kolegama, napravila sam aplikaciju za lakšu statističku obradu uspeha učenika po odeljenjima, za štampu svedočanstava i uverenja, za obradu testova po standardima.

Idejni sam tvorac i relaizator kviza znanja koji se uspešno održava od 2006. u našoj školi. Učesnik sam mnogih aktivnosti u saradnji sa školom računara „NIMIKO“ u našem gradu.

Na moju ličnu profesionalnu filozofiju mnogo su uticala moja tri sina , kako ih ja zovem tri kućna đaka. Skupljam svaki njihov i pozitivan i negativan komentar nakon povratka iz škole. Moja iskustva kao roditelja školaraca pomažu mi da uspostavim dobru saradnju i da razumem želje, potrebe i ambicije i roditelja i učenika kojima predajem.

Želja mi je da “razlika“ nastavnik-učenik-roditelj bude što manja i da svi razmišljamo u istom pravcu kada je obrazovanje, vaspitanje i matematika u pitanju.

od Zorana Raičević Objavljeno u Moj stav

Ostavite odgovor

