Мерцедес модел васпитања

Синоћ сам имала прилику да слушам предавање о начину васпитавања деце. Предавање је oдржала  психолог Милица Окиљевић Ћућуз иначе сарадник познатог психотерапеута Зорана Милојевића. Осим нас наставника, лепу прилику да чују савете и мишљења искусног психолога ко и како утиче на васпитање њихове деце имали су и родитељи ученика шестих разреда.

„Мерцедес модел”, како га зову повезује три битна фактора у васпитању.

1. Постављање циљева пред  децу

2. Похваљивање и награђивање

3. Критику и казну

Правилна подела ових захтева доводи до добро васпитаног детета. Уколико је неки од фактора превише изражен често несвесно наше дете постаје размажен, занемарен, малтретиран или претерано социјализован члан друштва.

Чули смо типичне грешке које правимо приликом васпитања.

Предавач је повезао и утицај школе на васпитање деце.

У глави ми брује три, за мене, кључне реченице које сам чула:

1. Изгубљене или никад стечене радне навике могу да се врате за 21-24 дана.

2. Наставник није дужан да воли ваше дете. Основни задатак је да га образује и васпитава.

3. Драги родитељи, школа је изгубила прилику да васпитава вашу децу у тренутку када је наставницима онемогућено да примерено казне ученика који омета час.

Ми, наставници смо били одушевљени. Намера нам је да присуствујемо семинару о Мерцедес моделу васпитања који организује Психополис институт из Новог Сада и на тај начин помогнемо у васпитању наших ученика.

od Zorana Raičević Objavljeno u Moj stav

Ostavite odgovor

